Jeg har ad flere gange forsøgt mig med LinkedIN-annoncering som alternativ til min annoncering på Facebook.
Og lad det være sagt med det samme – min ROI er positiv, men jeg har bedre “held” med Facebook.
Har du ingen erfaring med annoncering på LinkedIN kan du her få 3 hurtige om mediet og mit umiddelbare indtryk af mulighederne. Jeg lover det samlede indlæg er ca. 250 ord, så du hurtigt er videre.
1) Det er dyrt
LinkedIN er væsentligt dyrere end Facebook-annoncering.
Det her billede er fra en kampagne JUF.dk kørte. En uge så ca. sådan her ud:
Du kan godt lave en god forretning på 70-80 kroner i CPM-pris. Men du kan effektivt minimum halvere den på Facebook.
LinkedIN ved godt, deres medlemmer har penge – kan du ramme samme målgruppe på FB sparer du derfor penge, men det kræver også godt kendskab til Power Editor.
2) Segmentering på jobtitler, grupper og arbejdsplads
En af de ting jeg savner i Facebook er muligheden for at annoncere efter grupper.
Det kan du på LinkedIN.
Jeg har fx i JUF.dk-regi kørt annoncer mod forskellige grupper indeholdende advokater. Dine audiences skal være minimum 1.000 personer og det kan være lidt en udfordring. Men er en konvertering “nok værd” kan det være en god forretning.
3) Dine annoncer ligner noget, der er løgn
Med Facebook kan du bygge nogle rigtigt pæne annoncer.
LinkedIN ligner oftest noget, du har smadret sammen i Paint, mens du har drukket vin.
Jeg har altid problemer med billeder, description, link-tekster og så videre – jeg plejer bare at give op.
Har du bedre held end jeg, så skriv en kommentar!
Bonus: LinkedIn anno 2017 er ikke så tosset igen
Siden jeg skrev indlægget, er der sket en del på mediet. I Obsidian regi er vi begyndt at lave en del LinkedIn annoncering til b2b branchen.
Hvorfor? Priserne er begyndt at være lavere, retargeting kommer i 2017 og så er processen for oprettelse af kampagner blevet enklere.