3 hurtige om annoncering på LinkedIN

Jeg har ad flere gange forsøgt mig med LinkedIN-annoncering som alternativ til min annoncering på Facebook.

Og lad det være sagt med det samme – min ROI er positiv, men jeg har bedre “held” med Facebook.

Har du ingen erfaring med annoncering på LinkedIN kan du her få 3 hurtige om mediet og mit umiddelbare indtryk af mulighederne. Jeg lover det samlede indlæg er ca. 250 ord, så du hurtigt er videre.

1) Det er dyrt

LinkedIN er væsentligt dyrere end Facebook-annoncering.

Det her billede er fra en kampagne JUF.dk kørte. En uge så ca. sådan her ud:

linkedin annoncering

Du kan godt lave en god forretning på 70-80 kroner i CPM-pris. Men du kan effektivt minimum halvere den på Facebook.

LinkedIN ved godt, deres medlemmer har penge – kan du ramme samme målgruppe på FB sparer du derfor penge, men det kræver også godt kendskab til Power Editor.

2) Segmentering på jobtitler, grupper og arbejdsplads

En af de ting jeg savner i Facebook er muligheden for at annoncere efter grupper.

Det kan du på LinkedIN.

Jeg har fx i JUF.dk-regi kørt annoncer mod forskellige grupper indeholdende advokater. Dine audiences skal være minimum 1.000 personer og det kan være lidt en udfordring. Men er en konvertering “nok værd” kan det være en god forretning.

3) Dine annoncer ligner noget, der er løgn

Med Facebook kan du bygge nogle rigtigt pæne annoncer.

LinkedIN ligner oftest noget, du har smadret sammen i Paint, mens du har drukket vin.

Skærmbillede 2015-03-30 16.34.55

Jeg har altid problemer med billeder, description, link-tekster og så videre – jeg plejer bare at give op.

Har du bedre held end jeg, så skriv en kommentar!

Bonus: LinkedIn anno 2017 er ikke så tosset igen

Siden jeg skrev indlægget, er der sket en del på mediet. I Obsidian regi er vi begyndt at lave en del LinkedIn annoncering til b2b branchen.

Hvorfor? Priserne er begyndt at være lavere, retargeting kommer i 2017 og så er processen for oprettelse af kampagner blevet enklere.

 

11 tanker om “3 hurtige om annoncering på LinkedIN”

    1. Hej Frederik

      Hvis bare det var tilfældet kunne jeg også acceptere den højere CPM, for så ville CPA være den samme.

      Det er bare heller ikke mit indtryk. CPA på LinkedIN med de små forsøg jeg har lavet er ca. 4x højere end FB. 🙂

  1. Personligt har jeg selv haft utroligt meget helt med InMail. Her betaler du 30ish* kroner for at skrive til en person du ikke er forbundet med. Det er min erfaring at folk rent faktisk læser og tager stilling til deres InMails.

    Hvis dit alternativ er en coldcalling og din målgruppe er lille, veldefineret og du tjener nok på de kunder, er InMail noget du bør prøve.

    Hold dine beskeder korte og afslut med et spørgsmål.

    *note, LinkedIn har ændret deres pris algoritme siden jeg sidst brugte InMail.

    1. Spændende – det har jeg faktisk ikke erfaring med.

      Gad vide om det falder ind under den danske spamlovgivning at skrive?

      Juridisk spindsfinderi aside er det noget, jeg vil prøve. Tak for heads up!

  2. Samme learnings her – vi anbefaler Facebook først og LinkedIn sekundært; det er der nogle B2B virksomheder der lige skal tygge på inden de godtager den.

    Derudover har jeg stadig en tese om at det stadig kun er first movers, jobsøgende og sælgere der bruger LinkedIn dagligt (herunder også news feedet). En direktør på +40 tjekker ikke (endnu) LinkedIn dagligt og han vil derved også være sværere at ramme på LinkedIn kontra Facebook.

    Er du/I enige I den betragtning?

    1. Fedt at I har samme learnings. Så er jeg ikke helt på afveje. Det er også mit indtryk at mange virksomheder, der ser sig selv som ’seriøse’ gerne vil undgå Facebook. 🙂

      Jeg tror du har ret fsva. sælgere, news feed og jobsøgende især. Newsfeedet bliver slet ikke brugt i samme grad. Det vil også forklare hvorfor jeg har så svært ved at få det til at virke.

  3. Hi there, this weekend is pleasant for me, for the
    reason that thhis moment i am reading this imressive informative
    piece of writing here at my house.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *