3 tips til at samle flere mails ind

E-mail markedsføring har potentiale til at blive en væsentlig del af din forretning.

Det koster næsten gratis at sende mails ud – og din reklame rammer alene folk, der har bedt om den

Tricket ligger i at gå i gang tidligt med at samle mails ind, så du har mange til den dag, du faktisk skal bruge dem.

I sædvanlig kort og kontant-Leadsonline-stil får du her 3 komprimerede tips til, hvordan du samler flere mails ind.

Vis konsekvens ved nej

Hvis dine besøgendes mulighed med en pop-up er at sige ”Ja tak” eller ”Nej tak” til mails, så siger de sandsynligvis nej tak. Vi gider ikke tage stilling til noget nyt. Helt automatisk siger vi derfor nej.

Aarhusianske oplevelsespusher DuGlemmerDetAldrig er gode til at vise konsekvensen ved at sige nej.

email signup

Deres pop-up knap giver muligheden ”Nej tak til rabat”. Det er de færreste af os, der siger nej til rabat. Også selvom vi egentligt ikke er sikre på, om vi vil købe eller ej. Derfor siger vi ja til mailen og DuGlemmerDetAldrig kan køre deres auto-mails i stilling.

Hav menupunkt

Dine brugere benytter din primære menu til orientering. Du kan bruge dette til at lokke en tilmelding ud af dem.

I JUF.dk-dagene havde jeg et punkt, der hed ”Få priser” og senere ”Indhent tilbud”. Dette felt var i modsætning til de andre markeret med orange. Derfor klikkede mange og endte med at lægge et lead ind.

Du kan have et menupunkt, der hedder ”Få rabat”. Når folk trykker, får de mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet. Så længe din landingsside leverer, hvad du lover, vil du også få mange tilmeldinger.

Drop bekræftelsesmail

Nogle mailsystemer – Mailchimp, jeg kigger på dig her – kræver, at alle dine signups bekræfter ved en efterfølgende mail, at de rent faktisk ønsker at modtage dine mails.

Dansk lov kræver ikke, at dine signups skal bekræfte deres tilmelding. Det bedste der kan ske ved en sådan krævet bekræftelse er, at kun få ikke får klikket. Du har intet at vinde ved at indsætte den. Brug et system som Campaign Monitor, hvor du kan vælge, om du ønsker dobbelt opt in eller ej.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *