5 gode råd til E-mail markedsføring

E-mail markedsføring kan være særdeles indbringende, men det handler om at komme godt i gang. Vi har samlet fem gode råd til dig, som gerne vil i gang med at markedsføre over E-mail.

Gør det nemt at tilmelde sig

Besøgende vil meget sjældent lede efter muligheden for at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Derfor skal du gøre det nemt for dem at tilmelde sig. Sørg for at der er en tilmeldingsblanket på alle sider – eksempelvis i bundlinjen. Derudover er det også en god idé at lave en pop-up, som opfordrer de besøgende til at tilmelde sig.

 

Send en velkomstmail

En velkomstmail er din første chance for at sende kunden en mail og undersøgelser viser, at åbningsraten på denne er ekstra høj.

Udnyt din velkomstmail optimalt ved at tilbyde kunden en fordel – eksempelvis en rabatkode. Derudover bør du også give dem en forsmag på de ting, som de kan forvente sig af dine nyhedsbreve.

 

Send interessant indhold

Det er klart, at du sender mails for at tjene penge, men dine modtagere ønsker interessant indhold. Din udfordring er derfor at lave indhold, som er interessant og relevant for modtagerne samtidig med, at du sælger dine produkter.

Uden interessant indhold vil dine modtagere hurtigt stoppe med at åbne dine mails.

 

Lav mange tests

Tests er vejen frem, hvis du gerne vil have bedre åbningsrater på dine mails. Lav split-tests, hvor du tester forskellige nyhedsbreve. Sørg for kun at ændre én faktor i de forskellige udgaver, så du er helt sikker på, hvilken ændring som resultaterne kan tilskrives.

 

Lav et design, som passer til dit brand

Dine mails kan designes på mange måder, og det er en god idé at skabe et design, som passer til dit brand. Det er vigtigt at virke professionel overfor dine kunder, og dine mails er den perfekte måde at skabe en helhedsoplevelse for kunderne.

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *