Begrænset levetid på affiliate-remarketing

Remarketing er en af de ting, jeg har stor glæde af i min virksomhed.

De kundeemner, jeg i JUF.dk sælger videre til advokater og revisorer betaler jeg mellem 100 og 200 kroner for ved hjælp af Google AdWords. Med remarketing på Facebook betaler jeg omkring en fjerdel af det.

Det er en af grundene til, jeg har fået lov til at tale om emnet til Marketing Camp i 2015 (som jeg har nævnt i dette indlæg).

Det her korte indlæg er for at give dig, der arbejder med affiliate marketing et tip til din remarketing.

Tippet er testet sammen med Søren Skriver, der har en række affiliate-sites inden for de klassiske nicher som a-kasser, lån, bredbånd og så videre.

Det handler om en kortere cookietid ved prissammenligning.

Giv den 7 dage

Har du et affiliate-site, der har prissammenligning som en af sine primære funktioner, skal du passe på med en for lang cookietid. Hvis folk først søger “produkt + pris” er de allerede langt fremme i deres købsproces og afslutter med en vis sandsynlighed købet enten øjeblikkeligt eller i løbet af en dag eller to.

Derfor kan du også brænde mange penge af ved at have en cookietid på fx 30 dage for den remarketing, du laver på Facebook.

Eksperimenter i stedet med mellem 5 og 7 dage – og giv til gengæld dit budget alt, hvad den kan trække i de 5 til 7 dage. Husk at opsætte konverteringssporing om muligt.

Længere cookietid = Flere, men dyrere konverteringer

For så vidt angår JUF.dk kan jeg se, at en cookietid på 30 dage i stedet for 7 giver flere konverteringer – de koster blot mere. Har jeg cookietid på 7 dage får jeg konverteringer til omkring 30 kroner stykket, mens jeg betaler 50 kroner for 30 dage, men får flere.

De sidste konverteringer er også det værd for mig, så jeg kører fortsat remarketing op imod 30 dage – men du skal tjekke med dine egne brancher og se, om tallene også giver mening der.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *