Brug LinkedIn som markedsføringsplatform for B2B

Har du en B2B virksomhed og vil du gerne finde en ny måde at annoncere på? Så bør du i høj grad overveje at bruge LinkedIn som markedsføringsplatform, da der især er gode muligheder for at målrette B2B kunder, når du annoncerer på LinkedIn.

Gode muligheder for at annoncere som B2B virksomhed

På LinkedIn er der gode muligheder for at annoncere, hvis du ejer en B2B virksomhed. På LinkedIn får du et professionelt netværk af både personer og virksomheder, og især virksomheder har du gode muligheder for at ramme, hvis du vælger at annoncere på LinkedIn.

Fordelen ved at annoncere som B2B på LinkedIn er at du nemmere kan ramme virksomheder, da adfærden på LinkedIn er anderledes sammenlignet med andre sociale medier som Facebook og Instagram. På LinkedIn er forbruget i forbindelse med arbejde, og derfor kan du ramme flere professionelle sammenlignet med Facebook.

Ens for Facebook og LinkedIn er, at der på begge sociale medier er mulighed for både at lave organiske opslag samt annoncer. De organiske opslag vises kun til dem der følger virksomheden, og derfor er annoncering en god mulighed på begge medier, da du kan bruge til det til at ramme flere end dem, der allerede kender din virksomhed og har valgt af følge den.

 

Skab præcise målgrupper på LinkedIn

Det vigtigste spørgsmål, når du skal påbegynde annoncering på LinkedIn er at overveje hvem din målgruppe egentlig er.

På LinkedIn har du nemlig mulighed for præcist at ramme din målgruppe. Det skyldes at der er mange forskellige segmenter på LinkedIn, som du kan målrette din annoncering efter. Du kan fx segmentere efter branche, industri, demografi, medlemskab af grupper, størrelse på virksomheder samt meget andet.

Det giver dig en unik mulighed for at ramme din målgruppe. Når du skal annoncere på LinkedIn, er det derfor vigtigt at du ved hvem din målgruppe er.

 

Hvilket problem løser dit produkt?

Når du har fundet din målgruppe og gerne vil starte din annoncering, er det vigtigt at tænke over præcist hvilket problem dit produkt løser og hvem der kunne være interesseret i den løsning – altså din målgruppe, som vi allerede har været inde på.

Hvis du fx ejer et nedrivningsfirma, kan du sætte din målgruppe efter bygherrer, og ramme dem med din annoncering. Det problem, der kan løses er selvfølgelig at du kan rive gamle bygninger ned for virksomheder, der skal til at starte et nyt byggeri eller bruge en grund til andet, hvor der dog først skal fjernes en gammel bygning.  Et eksempel på et nedrivningsfirma, der arbejder B2B og dermed kan opnå gode resultater med annoncering på LinkedIn er J. Jensen.

Når du har styr på hvem din målgruppe er, og hvilket problem du løser for dem, er du klar til at gå i gang med at annoncere på LinkedIn.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *