Case: Remarketing på Facebook for økonomisk rådgiver

Det er altid sjovt, når jeg kan vise faktiske tal fra en remarketing-kampagne.

Især når det er en kampagne, jeg selv har haft fornøjelsen af at sætte op.

Lene Okholm har Sund-Okonomi.dk.

Herfra tilbyder hun sin ydelse som uvildig økonomisk rådgiver (og hun er meget både dygtig og sympatisk). Hun hjælper bl.a. med pensionsrådgivning, gældsrådgivning og med privatøkonomi i det hele taget.

Lenes ydelse er ikke en, du ser en annonce for og spontant reagerer efter. De fleste af hendes kunder søger efter hendes ydelse (fx pensionsrådgivning) og ser så hendes side. De færreste konverterer.

Remarketing er oplagt her, da Lenes ydelse kræver et par touch points.

I maj satte jeg sammen med Claus Rump remarketing op på Lenes side.

Nu, halvanden måned senere, har vi nogle resultater, vi kan vise frem.

69 kroner per konvertering

Remarketing for Sund Økonomi
Remarketing for Sund Økonomi – klik for stort billede.
Konverteringer er målt på brug af kontaktformularen på siden.

Lene har fået 12 henvendelser til 69 kroner stykket – uden at fortælle hvor stor en del af henvendelserne der bliver til betalende kunder er det en meget god pris. 5 er kommet fra mobiltelefoner, mens 7 er kommet fra desktop-besøgende.

Her tæller vi i øvrigt ikke dem med, der bare har ringet til Lene. Den del udgør en ikke-uvæsentligt procentdel, men denne har vi ikke opsat sporing til.

Annoncen

Alle besøgende på Sund Økonomi rammes af følgende annonce:

sundokonomi

Næste gang vi opsætter annoncer bliver det med karussel-formatet, hvor hver af Lenes primære ydelser får eget billede.

Remarketing er hamrende effektivt – især for ydelser og produkter, hvor du ikke køber som impuls. Har du kommentarer eller spørgsmål, så bare skyd en kommentar!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *