Hvis der er noget der kan skabe ringe i vandet, så er det kundeanmeldelser og udtalelser om den mad vi mæsker os i, når vi går ud i bylivet og afprøver nye restauranter. En veninde der fortæller en anden veninde om en lækker ny café, eller en bloggers instagram-post af en lækker anretning, kan hurtigt skabe fyldte borde på en ny restaurant. Se her hvordan.
Skriv dig op, og spis ude
Danskerne er blevet gladere og gladere for at spise ude, og gør det gerne ofte. Det samme gælder det yngre segment af befolkningen, og også dem der måske kun har en SU og et studiejob at leve for. Derfor er det også populært at benytte dig af rabatkoder, når de unge spiser på café og restaurant.
En måde at skabe værdifulde leads til din forretning på, er derfor ved at skabe nødvendige tilmeldinger til dit nyhedsbrev. På den måde kan du hurtigt få mange e-mailadresser ind på din liste.
Sammenligner man restaurationsbranchen med sider på internettet der sælger tøj eller sko, så er kunderne på internettet mere påpasselige med at subscribe til alskens nyhedsbreve, infomails og nyheder, med mindre de ved, at de skal bruge den dertilhørende rabatkode i et køb nu og her.
Dyr frokost, hurtig rabat
Men når venindegruppen går på restaurant eller sætter dig til rette på en lækker fortovscafé, så har de allerede taget beslutningen om at konvertere deres sult til et køb på menuen. Så hvis en eller flere omkring bordet finder ud af, at der via tilmelding til et nyhedsbrev kan opnås 10 eller 20% rabat på den første frokost, så kan det skabe mange leads, hurtig og uden alt for meget overvejelse.
Det samme gælder biografturen, hvor man i køen finder ud af, at man kan få et bærer popcorn gratis, hvis man opretter sig gratis i biografklubben med sin mail. Folk vil have noget gratis der smager godt – og de vil have det nu!
Lad rabatkoden gå videre
Rygtet spreder sig hurtigt, når det kommer til lækker mad og nye trendy restauranter, og man skal derfor tidligt op, hvis man skal nå at få bord på den foretrukne restaurant. Det hjælper Earlybird dig med. Nu kan du derfor komme billigt ud og spise på nogle af de bedste restauranter i både København og Århus – hvis du altså bestiller bord tidligt på dagen! Earlybird er nemlig for de madglade, hvad en tom Københavnsk cykelsti på en dugfrisk morgen, er for et A-menneske – der er altid plads!
Fordelen ved den måde denne restauranttjeneste arbejder på, er dog, at man også får en stor del skåret af prisen, hvis man bestiller bord i god tid. Men det gøres selvfølgelig kun på de allernyeste og bedste restauranter, hvis man er med på sidens nyhedsbrev.
Fordel for dig som resturantør eller forretningsindehaver er derfor, at nyhedsbrevet og rabatkoderne går videre fra veninde til veninde og fra bekendt til bekendt. Folk har nemlig en tendens til at fortælle deres venner om billige, fordelagtige men lækre restaurantbesøg. Og hvis rabatkoden kun virker én gang per person og per mail, så må den næste frokost jo være på venindens regning, hvorfor hun også må tilmelde sig nyhedsmailen.
På den måde kan du altså skabe mange værdifulde leads, som spreder sig som ringe i vandet. At spise ude handler nemlig ofte om her og nu rabatter, fordi en aften ude på restaurant, som udgangspunkt er dyrt her i Danmark.