I mine virksomheder genererer jeg kundeemner til revisorer, advokater og ejendomsmæglere.
Det sker ved hjælp af onlineforms – ligesom mange andre virksomheder fungerer.
Jeg har i mere end 2 år nu testet hvad der virker – og hvad der ikke virker.
Du får her 4 hurtige ting, der virker rigtigt godt. Du bør kunne implementere dem på 5 minutter. Skriv til mig på halfdan@halfdantimm.dk, hvis du har spørgsmål til dem – eller en kommentar herunder.
Without further ado – lad mig sætte dig i arbejde:
Bedre tekst på din CTA-knap
Hvis knappen på din Submit-knap er “Indsend” mister du hver dag konverteringer.
Da jeg skiftede fra “Indhent tilbud” på JUF.dk til “Find bedste boligadvokat nu”, “Få stiftet ApS i dag” eller lignende steg mine konverteringer med tocifret procentsats.
Folk er ligeglade med tilbud og din virksomhed. De har et behov, de skal have udfyldt. Fortæl dem, du er løsningen på det behov. Så konverterer de.
Lad felter komme efter et øjeblik
På Colego – en af mine store konkurrenter, så de får ikke et link 🙂 – er der kun få felter, når du går ind på siden. Telefonnummer, som ofte er en showstopper for folk, er der ikke til at starte med.
Jeg tror flere udfylder på baggrund af det.
Til gengæld kommer telefonnummeret på senere, når de har udfyldt en smule. Så er de i gang og jeg forestiller mig, det fører til flere konverteringer. Jeg kommer selv til at teste det her i juni måned. Idéen er spændende.
Brug 2 pile
Mine formularer på JUF.dk har en pil, hvor du skal starte med at udfylde formularen.
Og en, hvor du trykker til sidst.
Begge piler har øget min konvertering betragteligt. Jeg satte en på – ca. 10 % stigning. En til, en smule flere konverteringer igen. 1 pil er god – 2 pile er endnu bedre. Vis folk hvor de skal starte. Det er ikke så logisk på din side, som du måske tror.
Du kan downloade pile her – og så er CSS din ven.
Tving ikke folk til at beskrive behov
På mange af mine forms på JUF.dk er det ikke nødvendigt at beskrive din opgave. Er du på URL’en /boligadokat-aarhus ved vi godt, hvad du eftersøger – og som en service til vores samarbejdspartnere ringer vi ud til samtlige kundeemner og validerer, hvad de har brug for.
Derfor er infofeltet ikke strengt nødvendigt.
På 3/4 af JUF.dk er det derfor nu frivilligt.
Du kan trykke på et link og skrive en beskrivelse, hvis du ønsker – du kan også lade være og bare komme med dine kontaktinformationer.
Det har ført til flere konverteringer – og ændrer ikke noget i vores processer.
Et andet eksempel er Lene Okholm og Sund-Okonomi.dk (hun er super flink, giv et klik). Hendes kunder kontakter, når de ønsker at få tjekket økonomien – eller hvis den er gal allerede. Det ønsker ikke alle at skrive ned. Det gør “ondt nok” at skrive i forvejen. Så det er frivilligt. Skriv besked – så kontakter Lene. Tvang Lene folk til at skrive tør jeg godt vædde på færre ville gøre det:
Feltet bliver i praksis skjult indtil klik med simpel jquery.
Din tur!