Ved at oprette lister i Google AdWords har du mulighed for at annoncere ved hjælp af display netværket.
Men du kan også benytte dine remarketing-lister direkte i SERPs – fx til at øge buddet for dem, der har været inde på din side i forvejen.
Dit incitament til at byde højere ligger i, at folk der kender dig og din virksomhed er mere tilbøjelige til at konvertere. Derfor kan du godt tåle en højere PPC-pris (Price Per Click) end for folk, der ikke kender dig.
Fx bruger Pricerunner remarketing-lister på AdWords til at vise dig annoncer på display for præcis de produkter, du har set – og sikkert også for at øge buddet i SERPs:
At oprette lister i AdWords er hurtigt klart.
Gå ind under Målgrupper, vælg en annnoncegruppe og lav en ny liste.
Så har du sådan en her:
Koden kan du sende til dig selv i en mail, så du nemt kan indsætte den eller få din udvikler til samme.
Og så skal du ellers blot målrette annoncen med remarketing-listen til et højere bud end de andre annoncer.
Du kan eventuelt nøjes med at øge dit bud i SERPs for personer, der har været inde på specifikke produktsider.
Husk også muligheden for specifik annoncering i display-netværket, hvis din side falder ind under en af følgende genrer:
Opdatering: Jeg har talt med Christian fra Evermart. Han bruger ovenstående metode på sin AdWords-konto. Det er inddelt, således at personer, der før har købt en given type af elektronik nu bliver budt højere for specifikke kategorier. Det er således ikke bare personer, der før har været inde på siden, da nogle typer af varer i højere grad leder til gensalg end andre. Som eksempel nævner Christian, at salget af et cover til en iPhone ikke leder til mange flere salg – mens folk, hvis du køber GoPro-udstyr tit kommer igen og igen for at købe mere udstyr, nye kameraer og så videre.
Good luck, have fun 🙂