Influencer marketing skaber bedre leads!

Flere og flere virksomheder benytter sig af influencers i deres markedsføring, og det er bestemt ikke tilfældigt. Influencer marketing skaber nemlig bedre og mere relevante leads til din forretning. En undersøgelse viser at 51% af dem, der arbejder med influencers, mener, at leads fra influencers leverer en højere kvalitet frem for leads fra andre kanaler. Hvis du ikke allerede anvender influencer marketing til at skaffe leads, så læs med her.

Influencers giver dit brand mere troværdighed

Som forbrugere stoler vi utrolig meget på andre forbrugere. Vi leder for det meste altid efter produktomtaler eller anbefalinger for at undersøge kvaliteten af produktet inden, der købet foretages.

Derfor kan det være en god ide at indgå et samarbejde med en influencer for at bygge mere troværdighed op omkring dit brand. En undersøgelse viser, at forbrugere mellem 25-34 år stoler på, det en influencer siger om et brand. Hvorimod kun 21% stoler på, det et brand siger om sig selv.

Influencers skaber bedre indhold og brand awareness

Influencers har valgt at levere interessant og professionelt indhold som en levevej. Derfor er de oftest også utrolig dygtige, når det kommer til at tage billeder, skrive indlæg eller klippe en video. Dette er også årsagen til at deres indhold oftest performer bedre end et brands eget.

Med influencer marketing får du også adgang til nogle helt nye målgrupper, som dit eget brand ikke rammer gennem sine egne marketingkanaler.

Influencer marketing giver et højere produktsalg

Du har sikkert stødt på en influencer, der promoverer et sponsoreret produkt, når du har scrollet på Instagram eller læst en blog. Men har du så købt produktet efterfølgende? En undersøgelse viser, at en ud af tre har købt et produkt, der er blevet promoveret af en influencer som sponsoreret indhold.

Det er også en gennemgående faktor, at virksomheder oplever et højere produktsalg, når det bliver promoveret af en influencer. Bl.a. mener marketingmedarbejdere fra mode- og beuaty branchen, at salget øges betydeligt med influencer marketing

Hvis du f.eks. en forhandler af plejeprodukter til mænd, som skal sælge en skægtrimmer, så bør du lede efter en influencer, der passer ind i din målgruppes segment. Din influencer optager evt. en video, hvor han anvender sin skægtrimmer, og taler om det. Det giver forbrugeren en hurtig fornemmelse af produktet, hvorefter det gerne skulle resultere i et salg. Hvis du også står og mangler en skægtrimmer, så klik her.

Influencers øger din ROI

Influencer marketing er kommet for at blive. Hele 62% regner med at anvende flere penge på influencer marketing i 2018. Når du skal lægge dit marketingbudget, så bør du også overveje at investerer i influencer marketing.

Influencer marketing er nemlig fornuftigt bud på, hvordan du kan øge din ”Return On Investment”. En undersøgelse viser at brands i gennemsnit tjener 6,50 dollars for hver gang, de bruger 1 dollar på influencer marketing, hvilket er en rigtig høj ROI.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *