Juster bud for desktop vs. mobil på Facebook

Der er stor forskel på performance for dine Facebook-annoncer, når du skelner mellem mobil og desktop.

Men hvis ikke du opsætter dine annoncer på den rigtige måde opdager du aldrig forskellen.

Jeg kan hurtigt vise dig hvordan.

Under Power Editor opretter du 2 annoncesæt for hver af dine annoncer – en for mobiler og en for desktop. Annoncen er den samme – du kan bare duplikere den første, du laver.

Eneste forskel på de to annoncesæt og derved de to annoncer er, at den ene alene rettes mod mobiler – den anden annonce rettes alene mod desktop (right hand side er som udgangspunkt spild af dine penge).

Så får du en række annoncesæt, der ser fx sådan her ud (jeg skaber leads til revisorer med Facebook):

juf facebook

Du kan også se i fx Analytics, hvis du bruger kampagne-URL’er, om mobil eller desktop konverterer – men når du samtidigt opretter i forskellige målgruppe har du mulighed for at lave forskellige bud og budgetter afhængigt af, hvad der konverter. Og vigtigere, hvad der ikke konverterer.

Billigere konverteringer på mobil for JUF

For så vidt angår JUF.dks betalte annoncering får jeg de billigste konverteringer på mobil. En konvertering for mig er en udfyldt kontaktformular og således overskueligt på en lille skærm.

Fra AdWords-data kan jeg fortælle, at konverteringer på tablets er cirka 30 % billigere end desktop – mobil cirka 15 % billigere.

Derfor har jeg også justeret bud højere på mobil for mine AdWords-annoncer. Du har mulighed for at justere bud op eller ned for mobile enheder (tablets og mobiler som samlet enhed) som procentuel sats ifht. dit desktop-bud.

Og nu kan du gøre det samme på Facebook. 🙂

På Bing har du mulighed for at justere bud alene for tablets – bare ærgerligt, der ingen søgninger er at justere buddet for.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *