Kør remarketing mod dem, der HAR konverteret (for Likes og Mails)

Remarketing som kanal til at få billige konverteringer er fantastisk.

Men det behøver ikke at være til den første konvertering – remarketing kan du også bruge til at konvertere dine kunder én gang til. Når de kender dig er de også mere tilbøjelige til at konvertere igen til fx et nyhedsbrev (eller et Facebook-like, hvis du synes den slags er noget værd).

Ligesom du kan lave et remarketing-audience for alle der ikke har konverteret, kan du lave et for dem, der har konverteret. Det er bare dem, der har ramt din konverteringsside.

Når du har købt på din webshop, lagt et lead ind på din side eller på anden måde konverteret kender de dig. De er interesserede i dig og betror dig med deres penge og detaljer. Det skal du konvertere igen.

Annoncer for mail og Like

Lav en Facebook-annonce for alle dem, der har konverteret.

Formålet kan være:

  1. Få dem på nyhedsbrev, hvis de ikke er det i forvejen.
  2. Få dem til at Like din Facebook-side
  3. Sælg dem et relateret produkt

Eller hvad du ellers finder på.

De kender dig i forvejen.

Jeg ved Made4men.dk – tak for idéen – kører remarketing mod de af deres kunder, der ikke tilmelder sig nyhedsbrevet og køber nyhedsbrevstilmeldinger til en meget fornuftig pris fra Facebook. Prøv at købe en barbermaskine derinde og lad være med til at tilmelde dig nyhedsbrev. Så skal du bare se løjer.

Ikke altid en god idé

Jeg har selvfølgeligt også selv kørt det med Facebook. Practice what you preach og alt det der.

Jeg forsøgte som en test at købe Likes fra dem, der havde brugt JUF.dk til at finde en billig revisor eller advokat.

Annoncen så sådan her ud:

facebook annonce for likes

Annoncen minder folk om de har en opgave hos os og giver dem mulighed for at ‘Like’ os.

Det var en skidt idé – jeg købte Likes til ca. 7 kroner stykket, hvilket i sig selv er en høj pris for engagement på en platform, jeg ikke styrer.

Skærmbillede 2015-03-18 20.24.31

Det store problem var et opkald vi fik fra en, der havde lagt et lead ind. Hendes far var gået bort og hun søgte en advokat til skiftet.

Med vores Facebook-annonce mindede vi hende hele tiden om at hendes far var gået bort. Det var ubehageligt.

Taget i betragtning af hvor mange af vores emner der udspringer af noget negativt – dødsfald, skilsmisse og lignende – har jeg stoppet annoncen igen.

Men derfor kan du sagtens starte den igen med et mindre følsomt emne. 🙂

Held og lykke!

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *