Mange firmahjemmesider har ikke rigtig noget formål, når du kommer ind på dem. Det er en skam, for det gør det svært at fange potentielle kunder og gøre dem til kunder.
Du kan ikke forvente, at besøgende kommer tilbage til din hjemmeside, og derfor skal du beslutte dig for, hvorfor du har en hjemmeside på netop det webhotel.
Der er mange forskellige måder at tænke på leads, for du kan gøre sådan, at du skriver kunder op til dit nyhedsbrev, og så kan du bruge nyhedsbrevet til at gøre dem til gode leads. Et lead kommer som sådan også på dit nyhedsbrev, da du har deres e-mail, men for at kalde det et godt lead, skal du vide mere om dem.
Men du kan også vælge at optimere din firmahjemmeside til at få leads med det samme. Vi vil her kigge på sidste mulighed.
Skab indhold de må have
Hvis du gerne vil ramme en bestemt målgruppe, er det vigtigt, at du skaber noget indhold, som de gerne vil have. SAP konsulenter er f.eks. mange penge værd, så hvis du kan skabe indhold, hvor du kan få dem til at skrive sig op, så har du pludselig mange penge.
Det kan du gøre på mange måder. Du kan blogge om de emner, som interesserer dem. Det kan du enten gøre på din firmahjemmeside, men du kan også overveje at få en anden blog, som du kan oprette på sit eget webhotel. Du kan finde et godt webhotel her.
Generelt skal du altid skabe kvalitetsindhold. Det er en god idé at skrive en længere bog, som du ved, at alle i din målgruppe bare må have. På den måde får du dem til at skrive deres e-mail mod, at de får bogen af dig.
Altid gode tilbud
Mange firmahjemmesider går glip af mange penge, fordi de gør det til besøgendes problem at kontakte dem. I stedet kan du lave en kontaktboks, hvor du lover, at du ringer eller skriver tilbage til dem.
De fleste kunder vil hellere have, at du skal tage kontakt til dem, for de kommer kun en på din firmahjemmeside, fordi de har et problem, som de gerne vil have løst. Men du er næppe den eneste hjemmeside, som de er gået ind på, da de gerne vil have det bedst mulige tilbud.
Derfor skriver kunder sig gladeligt op til, at du må kontakte dem, for det er lettere for dem, end de skal ringe rundt til ti forskellige firmaer og sammenligne priser. Generelt set bør du selvfølgelig have dine priser på din hjemmeside.
Vi ved godt, at dine konkurrenter så kan se dine priser, men det er altså vigtigere at fokusere på sine potentielle kunder, end det er at fokusere på, hvad ens konkurrenter må se og se.
Du skaber kun leads, hvis du er ærlig.