Med remarketing har du mulighed for at rette annoncering på Facebook efter personer, der i forvejen har været inde fx på din webshop.
Det sker ved hjælp af en ”pixel” (et script) fra din annoncekonto på Facebook, du lægger ind på din side. Scriptet matcher herefter personer, der har besøgt din side op med Facebook-kontoer ved hjælp af cookies. Smart og meget effektivt – noget, jeg har omtalt fx her i en case fra en privatøkonomisk rådgiver.
Men hvorfor nøjes med at vise remarketing-reklamer for folk, der eksplicit har været inde på din webshop – når du også kan udføre remarketing efter alle andre?
Går du ind fx på iværksætterdebatten Amino.dk og tjekker kildekoden vil du se, at en række firmaer her har deres remarketing-pixel installeret. Tidligere har Surftown benyttet sig af muligheden og lige nu er CODAN i gang:
Et andet godt eksempel er webshoppen Blacksnow.dk, der sælger skiudstyr. Blacksnow.dk ejer også siden Freeskiing.dk, der indeholder en lang række gode artikler om ski og snowboard (i sig selv et eksempel på content marketing, der går direkte ind også og skaber toplinje i din forretning).
Blacksnow ApS har placeret deres remarketingpixel på Freemag.dk. Det betyder, at de besøgende, der har været inde for at læse gode guides til at købe skidustyr og at finde de rigtige steder at stå på ski i Europa nu får vist annoncer for Blacksnow.dks webshop. Smart, simpelt og målbart.
Sådan går du i 3 trin
At oprette remarketing og holde dine annoncer separat for hvad du kører i egne shops kræver 3 simple trin.
- Du har din remarketing-pixel og indsætter denne på din side
- Du opretter en målgruppe, der alene indeholder personer, der har besøgt den givne sides domæne
- Du opretter en annoncegruppe med denne ”Brugerdefinerede Målgruppe” og begynder at målrette din annoncering
Herfra gælder det bare om at være kreativ. Hvilke sider kender du, hvor det er muligt at ”snige” din pixel ind og herefter udøve remarketing for de besøgende på siden?