Sådan skaffer du flere salg og leads til jul

Julesalget er lige om hjørnet, og uanset om man er online B2B eller B2C virksomhed, så er det nu at de sidste salg ikke mindst leads skal i kassen. Så for at hjælpe jer godt på vej, så kommer der her en række aktuelle forslag til, hvad du kan gøre her og nu for at få sat mere gang i din forretning.

1: Sleeknotes til signups

En af de hurtigtvirkende tricks i bogen du kan gøre brug af, hvis du lever af leads eller satser stort på e-mail-markedsføring er at bruge Sleeknotes.

Med Sleeknote kan du nemt og hurtigt designe instinktive pop-ups du kan bruge til at indsamle flere e-mailadresser eller til at nudge dine brugere så du får mere viden om deres ageren på din hjemmeside. Det er ikke unormalt at Sleeknotes kan øge konverteringsraten med et par procenter over natten. Uanset om du er B2B eller B2C virksomhed, er dette et rigtigt godt tool.

2: Genaktivering via Webpush

En anden måde man kan få gang i sit julesalg på kort tid, er med Webpush. Webpush er browser messages hvor du kan sende beskeder til personer via deres browser, der har accepteret denne mulighed.

Det betyder at brugerne ikke engang skal være inde på din hjemmeside for at de kan modtage din besked. Deres computer skal bare være tændt. Det er en rigtig smart måde hvorpå du kan få flere til at komme tilbage til din hjemmeside. Sæt det op og test det af. Det virker typisk rigtigt godt ved abandoned chart og ikke mindst ved offentliggørelse af nye tilbud i butikken. 

3: Simpelt landingssidedesign er vejen frem

En anden måde du kan få mere ud af dit julesalg, er ved at designe unikke landingssider for dine kampagner på sociale medier i stedet for at sende dem ind til en generisk side. Ved at lave unikke ladingssider øges sandsynligheden for, at dine brugere gennemfører et køb.

Hold det simpelt og hav fokus på dine USP’er for den enkelte kampagne.

4: Overvej at bruge Google analytics 4 og se forskellen

En sidste mulighed du kan gøre brug af, er Google Analytics 4. Dette kan hurtigt sættes op og det interessante er de data du præsenteres for. Det særlige ved det nye Google analytics er uden tvivl at der er mere fokus på cross device tracing.

For en B2B virksomhed son Tasteful der hjælper B2B virksomheder med at komme ind i de nordiske fødevarebutikker har denne feature en kæmpemæssig værdi da kunderejsen hos dem og mange andre B2B virksomheder er længere end for personer der sælger eksempelvis hudcremer eller cykeludstyr.

De mange nye indsigter kan uden tvivl hjælpe dig med at optimere din marketingsindsats i de næste mange måneder. Så den tid det tager at sætte op, er givet rigtig godt ud.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *