I løbet af 2015 har jeg nu haft fornøjelsen af at købe indtil videre 2 ejerlejligheder i Nykøbing-Falster, jeg lejer ud.
Lejlighederne er købt for de penge jeg tjener som konsulent inden for online markedsføring med en finansiering svarende til cirka 2/3 af købssummen fra Nykredit.
Formålet med lejlighederne er at investere pengene i en sikker drift. Lejlighederne har gode regnskaber takket være alene huslejebetalingerne og er således ikke afhængige af værdistigning for at generere det ønskede afkast.
Det har jeg valgt at skrive en praktisk bog om – 15 Procent i afkast med ejendomsinvestering.
Nu kommer det i praksis mest spændende punkt så – nemlig at sælge bogen.
Det skal ske med 3 kanaler og det er tanker, jeg gerne vil dele med dig her. En stor tak skal lyde til de bidragsydere, der har brugt tid på at skrive nogle gode indlæg til bogen; Martin Riedel med et indlæg om konvertering af lån, Jesper Krogh Støttrup om købsaftaler og medforfatter Matias Hollande Christensen.
Søgemaskineoptimering
Der er 170 søgninger om måneden på ”ejendomsinvestering” isoleret set. Det er langt fra alle, der er i markedet for at købe en bog om emnet – men det har jeg især remarketing på Facebook til at hjælpe mig med.
De 170 søgninger vil jeg tage hovedparten af ved at forsøge at ranke #1 på ”ejendomsinvestering”. Det kræver et stærkt stykke arbejde såvel onpage som med at skabe relevante henvisninger til siden; et arbejde, der allerede er godt i gang lige nu.
Herudover er også ”bedste investering” og ”sikker investering” interessante søgeord, jeg på sigt vil forsøge at ranke på. Lige til at starte med fokuserer jeg dog energien på den rene og ligetil ”ejendomsinvestering”.
Udover 15pct.dk er jeg også i gang med at opbygge Aktivinvestering.dk, hvor jeg vil placere en række blogindlæg. Aktiv investering skal i øvrigt forstås som investering i aktiver; ikke i en aktiv investeringsstrategi, hvor du med løbende mellemrum køber og sælger. Jeg foretrækker at købe og holde.
AdWords
Jeg vil gerne også ses i de betalte søgeresultater.
Derfor har jeg sat AdWords-kampagner op på søgeordet relateret til ”ejendomsinvestering”, ”sikker investering” og ”bedste investering”.
Jeg har sat min klikpris til 5 kroner som udgangspunkt for at se, hvor jeg bliver placeret med det – lige nu ligger jeg i snit nummer #4 på det primære søgeord ”ejendomsinvestering”.
Facebook remarketing
Remarketing bliver i praksis – tror jeg – den vigtigste salgskanal.
Jeg har valgt at prissætte bogen til 595 kroner. Det er en forholdsvis høj pris for et digitalt produkt; især på det danske marked, der i forhold til salget af e-bøger ikke er lige så modnet som tilfældet er for det amerikanske marked.
Derfor tror jeg også, at der skal en del visninger til før at en potentiel kunde vælger faktisk at investere i bogen. De visninger kan jeg få til en meget fornuftig pris ved hjælp af netop remarketing på Facebook. Det er derfor også en markedsføringskilde, jeg har store forventninger til.
Første salg af bogen er da også kommet netop herfra – få dage efter, at den blev sat til salg i starten af november måned:
Jeg tror, bogen har potentile til at blive et meget spændende projekt – og jeg holder dig opdateret her på siden om det!