Når det handler om at genere webleads er det vigtigt at der er styr på landingssiderne, uden at der er styr på din landingsside vil du opleve en langt lavere leads generering end du har potentiale til at opnå, du kan skabe alt den trafik du vil, men uden at der er styr på nettet er det ligegyldigt. Når der er styr på landingssiden, kan du begynde at kigge på hvordan du generere trafikken som skaber leads.
E-mail marketing skaber stadig mange leads
E-mail marketing er den online marketingskanal der har eksisteret længst, det har nemlig været tilstede i hele 23 år. Det har selvfølgelig udviklet sig enormt, og de fleste benytter sig af marketing automation processer, som skaber et samspil mellem din e-mail marketing og dit CRM-system. Det fungerer ved at dit system automatisk sørger for at tilpasse mails og sende dem ud til leads. Det er selvfølgelig stadig vigtigt at nyhedsbreve stadig tages i brug, da det er en nem måde at skabe leads på.
Skab indhold og skab leads
Der er også en rigtig god mulighed i at skabe leads ved at benytte content marketing, Content marketing kan være gennem blogs eller tilknyttede microsites som kan lede trafikken mod din side. Det er selvfølgelig ikke alle der er skabt til at skrive blogs eller lave en microsites med tips, men det er en rigtig god måde hvorpå du kan skabe god trafik til din side i form af leads af høj kvalitet. Det handler om at finde noget der er forbundet med din virksomhed, som revisions virksomhed, kan det være et microsite med tips til at drive mindre virksomheder, eller gode råd til mellemledere i virksomheder, så du skaber relevant trafik til dit microsite, der selvfølgelig linker til virksomhedens virksomhed. Det samme duer med blogs, der kan det være videoer, Q&A og tips og tricks, som er nemmere og hurtigere at komme igennem end lange tekster på et microsite.
Brug SEO og få de rigtige leads
Organiske leads er klart den bedste løsning til langvarig lead generering når det gælder webleads til B2B. Der er et kæmpe potentiale i at ligge nr. 1 på side 1, det vil skabe massiv organisk trafik til din side som betyder mange leads, og af høj kvalitet hvis du har optimeret mod de rigtige søgeord. Det er dog også den langsommeste måde at generere leads til B2B på, da du ikke vil se produktet af dit hårde arbejde fra dag et. Det er en langvarig og on-going proces, da du hele tiden skal optimere alle tekster, billeder og skabe nyt content til hjemmesiden.
Du kan læse meget mere om webleads til B2B og hvordan du holder styr på dem ved at klikke her.