Sådan får dit hjemmeside succes

Digitaliseringen har medført, at alle ønsker at være på internettet. Og det er bestemt ikke uden grund, da internettet åbner op for helt nye markeder, og dermed kan være med til at øge din virksomheds omsætning. I denne artikel guider vi dig til, hvordan din virksomhed får succes på verdens største platform, internettet.

Hvad er succes for DIG?

For at din virksomhed får succes, skal du først og fremmest definere, hvad succes er for din virksomhed. Er det at øge omsætningen, at hjælpe flere mennesker eller blot at blive et mere anerkendt mærke? Dette skal du overveje inden, at du begynder på at opgradere din hjemmeside. Ved at have en konkret målsætning, er der større sandsynlig for, at du rent faktisk får opfyldt målet.

Sådan bliver din hjemmeside set

Synlighed er alfa og omega hvis du skal have succes på internettet. Der findes mange måder, hvorved man kan øge sin hjemmesides synlighed. Verdens største søgemaskine er uden tvivl Google. Google har udarbejdet en række algoritmer, som man som hjemmeside skal opfylde for at komme øverst på Google. Dog er det ikke alle Googles algoritmer, som er blevet offentliggjort, dog er nedenstående begreber og funktioner, som din hjemmeside skal have styr på for at rankere højt på relevante søgeord, som udstyr til børn på Google.

Brugervenlighed

Har du før hørt om UX? UX står for User Experience, som på godt dansk betyder brugervenlighed. Google favoriserer de virksomheder, som har fokus på brugervenlighed. Brugervenlighed på sin hjemmeside indebærer for eksempel, at hastigheden skal være bekvem for forbrugeren, da forbrugeren ikke gider at vente mere end 4-7 sekunder for, at en hjemmeside åbner. Derudover skal hjemmesider være behagelige at læse, hvilket man kan formå med en letlæselig font og en korrekt størrelse, så forbrugeren ikke skal anstrenge sig for at læse indholdet på hjemmesiden.

Indhold af høj kvalitet

Apropos kvalitet så tilgodeser Google indhold af høj kvalitet højt. Når du skal lave indhold til din virksomheds hjemmeside, er det bedre at lave to gode indlæg om ugen i stedet for 6 dårlige indlæg. Man skal altså følge mantraet kvalitet før kvantitet. Gode indlæg er af en vis størrelse og indeholder gerne interne samt eksterne links, og teksten skal selvfølgelig helst være så god, at andre hjemmesider ønsker at linke tilbage til indlægget.

Hav de rigtige landingssider

For at din hjemmeside får succes på internettet, er det ligeledes vigtigt, at hjemmesiden har de rigtige landingssider. På den måde kan forbrugeren nemt navigere rundt på siden. Desuden er det vigtigt, at alle landingssider har CTA (Call To Action), således at der på hver landingsside er fokus på salg. Hjemmesiden som tilhører Telerepair har 5 landingssider, hvor har en drop-down funktion, som fører videre til nye sider.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *